ADAY ÖĞRETMENLERİN FEN BİLİMLERİ VE SOSYAL BİLİMLERE BAKIŞLARI
Yrd. Doç. Dr. Cemalettin İPEK
YYU Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Dr. Şule BAYRAKTAR
YYU Eğitim Fakültesi Ortaöğretim, Fen ve Matematik Alanlar Bölümü
Özet
Bu araştırmada aday öğretmenlerin fen bilimleri ve sosyal bilimlere bakışlarının
belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesinin
ilk ve ortaöğretim bölümlerinin son sınıflarında öğrenim görmekte olan toplam
172 öğrenciye anket uygulanmıştır. Anket, fen bilimleri ve sosyal bilimlere
ilişkin olumlu bakış, olumsuz bakış ve cinsiyet algıları olmak üzere üç boyuttan
oluşturulmuştur.
Anket uygulamasıyla elde edilen veriler, öğrencilerin üniversitede öğrenim gördükleri
alan ve cinsiyetlerine göre karşılaştırılarak çözümlenmiştir. Veri çözümlemede,
t-testi ve aritmetik ortalama gibi istatistikler kullanılmıştır. Araştırma sonucunda,
öğretmen adaylarının öğrenim gördükleri bilim alanına yönelik olarak daha olumlu
bakış açısına sahip oldukları gözlenmiştir.
Anahtar kelimeler: Fen bilimleri, sosyal bilimler, aday öğretmenler, tutum.
VIEWS OF PRESERVICE TEACHERS ABOUT SCIENCE AND SOCIAL SCIENCES
Abstract
The purpose of this study is to determine the views of pre-service teachers
about science and social sciences. In order to achieve this purpose, a questionnaire
was implemented to 172 student teachers of Faculty of Education in Yüzüncü Yıl
University who were at their final year. The questionnaire was comprised of
three dimensions as positive views, negative views, and gender perception related
to science and social sciences.
Data collected through questionnaires were analyzed by comparing the views according
to field of study, and gender. The t-test, and mean scores were used in analysis.
Results of the study showed that student teachers have more positive views about
the field/ science area that they study.
Key words: Science, social science, preservice teachers, attitudes.